måndag 21 april 2014

(Var)annandagsfiske

Mattias och jag körde ett pass under annandagen. Det var lite blåsigare, men funkade okej och sammantaget måste man ju säga att det varit ett helt magiskt påskväder. Vi testade en massa nya områden på hemmaplan och det började ganska bra då vi såg tre varar väldigt snabbt, men ingen ville hugga. Resten av dagen såg vi ingen alls, så det blev ett bompass.

Kul var att jag fått låna en GoPro-kamera av min snälle kollega Andreas Ollinen, så det var premiär idag, tyvärr utan heta närkontakter då vararna som sagt var tröga och den vi fiskade på en stund låg ganska djupt, så mitt stativ räckte inte riktigt. De två översta bilderna är tagna med GoPro-kameran (klippta från film) och det känns väldigt sannolikt att vi i teamet kommer vilja köpa in en och filma en del i år...

Nedan även lite bilder från varfisket hittills i år.

/Markus
Dubbel GoPro-"selfie" i gott väder.

Nere till vänster, precis vid jiggen. Ser du den?


Här lägger jag mig och solar lite. På 50 cm vatten med huvudet in i tången. Helt normalt.

C & R av 4+ piggvar.

En sådan där bra dag på havet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar